Opakowanie wpływa na decyzje zakupowe konsumentów.
środa, 4 marca 2015
Światowy producent opakowań MeadWestvaco Corporation sprawdził, jak opakowanie wpływa na satysfakcję konsumentów, oraz jaki ma wpływ na zachowanie nabywcze konsumentów. Badanie przeprowadzono w 5 krajach (Brazylia, Chiny, Niemcy, Francja, Stany Zjednoczone). Okazało się, że 82% badanych przyznało, że innowacje w opakowaniach czynią produkt bardziej funkcjonalny i łatwiejszy w użyciu. 57% konsumentów powtórnie kupuje ten sam produkt, gdy są w pełni zadowoleni z jego opakowania. Natomiast 44% badanych sięga po nowy produkt ze względu na opakowanie, które przykuwa ich uwagę lub ze względu na jego funkcjonalność. Wygląd i sposób pakowania ma szczególne znaczenie w kategorii produktów: żywność mrożona, uroda/higiena osobista/zapach, jedzenie na wynos/napoje. Opakowanie jest istotniejsze, gdy konsumenci dokonują zakupu w sklepach stacjonarnych (57%) niż przez Internet (43%), co jest zrozumiałe, ale warto zwrócić uwagę, że różnica nie jest, aż tak wielka.