Trendy w opakowaniach, etykietach
wtorek, 14 kwietnia 2015
Marki stawiają na minimalizm brandu i opisów produktów. Dbają o detale, jakość druku oraz samo wykończenie opakowań, etykiet. Znane marki dostrzegły również potencjał w personalizacji opakowań, np. możliwości dodania imienia na etykiecie (Coca-Cola, Wedel Ptasie Mleczko, Nutella). Okazuje się, że najwięcej firm w Polsce - czyli 3100 - wytwarza opakowania z drewna, 2850 z tworzyw sztucznych, a 2100 z papieru i tektury, 85 podmiotów wytwarza opakowania z metalu oraz ok. 70 ze szkła.* Oprócz personalizacji firmy stawiają również na wariantywność produktu, czyli stosują kilka wersji kolorystycznych tego samego opakowania. Kładą również nacisk na innowacyjny i nowoczesny kształt samego opakowania.
*Polska Izba Opakowań (2014 r)